Година спілкування
Моя майбутня сім’я
Сім’я — це найцінніше, що є в житті. Настає час, коли кожна людина задумується про те, якою вона буде. Кожен з нас ще в дитинстві, граючи в дочки-матері, малює цю модель. Я хочу розповісти про те, якою я бачу свою майбутню сім’ю.
Я мрію про велику сім’ю. Я впевнена, що знайду на життєвому шляху такого чоловіка, який розділить мої бажання. Я готова стати вірною і мудрою дружиною, ділити навпіл з ним всі радощі печалі. Бути з ним одним цілим, однією душею. Адже такою і повинна бути справжня жінка. Взаєморозуміння та повага є фундаментом міцної і щасливої родини.
А ще я хочу багато дітей, адже діти — це таке щастя! Я хочу знати, що у моєї любові є продовження. І втілення цього продовження — маленькі копії коханої людини. Я буду готувати їм вранці сніданки. Напевно, це щастя, заплітати дочкам кіски, а хлопчикам і коханому чоловікові прасувати сорочки, зав’язувати краватки.
У нас буде просторий будинок, а в їдальні буде стояти великий круглий стіл, за яким ми будемо збиратися всією сім’єю кожен день. У дворі у нас будуть гойдалки. А ще ми заведемо великого пса, який стане не лише охоронцем, а й ще одним членом родини. Я вважаю, що дітей треба вчити любити все живе, бути гуманними, не вчити їх ображати тих, хто не може за себе постояти. Це нелегка праця, але я впевнена, що зможу досягти цього. Я буду пишатися своїми дітьми!
До нас в гості часто будуть приїжджати батьки, адже вони самі рідні та близькі люди. Саме вони є для мене еталоном сімейного життя. Ні один рік проживши в шлюбі, вони плекають тепло між душами один одного.
Сім’я — це тісний маленький світ, який люди трепетно оберігають і зберігають. Це окрема держава, де панують свої закони. Я мрію про таку сім’ю, в якій кожен з її членів сміливо став на захист цієї держави.
А ще сім’я — це величезна праця. Це немов мурашник, в якому всі працюють. У моїй родині буде так само. Кожен буде працювати в силу своїх можливостей, адже праця облагороджує людину. Я буду привчати дітей до будь-якої праці, так вони навчаться цінувати і поважати чужу працю.
Сім’я — це найпрекрасніше. Саме той світ, який діти будуть бачити в сім’ї, перенесеться і на сприйняття зовнішнього світу. Моя мета — навчити дітей бачити у всьому прекрасне.
Думки про майбутній сім’ї не можуть бути чітко оформлені в рамки, адже це дуже світлі мрії, що йдуть з глибини душі. Але найголовніше, про що я мрію — так це про щасливу сім’ю, в якій будуть правити бал гармонія, любов, повагу і довіру!
А ще сім’я — це величезна праця. Це немов мурашник, в якому всі працюють. У моїй родині буде так само. Кожен буде працювати в силу своїх можливостей, адже праця облагороджує людину. Я буду привчати дітей до будь-якої праці, так вони навчаться цінувати і поважати чужу працю.
Сім’я — це найпрекрасніше. Саме той світ, який діти будуть бачити в сім’ї, перенесеться і на сприйняття зовнішнього світу. Моя мета — навчити дітей бачити у всьому прекрасне.
Думки про майбутній сім’ї не можуть бути чітко оформлені в рамки, адже це дуже світлі мрії, що йдуть з глибини душі. Але найголовніше, про що я мрію — так це про щасливу сім’ю, в якій будуть правити бал гармонія, любов, повагу і довіру!
За матеріалами інтернет - порталу
http://mykniga.com.ua/zmist/simya-moye%D1%97-mri%D1%97-tvir.html
- А про яку родину мрієте ви? Якими ви будете батьками?
*********************************************************************************
Самоврядування учнів 5 - Б класу ТУТ
********************************************************************************
Рейтинг класу
(середній бал навчальних досягнень за рік)
Прізвище, ім’я
|
5-Б
|
6-Б
|
7-Б
|
8-Б
|
9-Б
|
10
|
11
|
Андрусиник
Наталія
|
8,9
|
8,2
|
|||||
Балицький
Михайло
|
7,7
|
6,4
|
|||||
Басістий
Владислав
|
7,9
|
8,2
|
|||||
Берегова
Вікторія
|
9,7
|
10
|
|||||
Бобрик
Марія
|
9,9
|
8,9
|
|||||
Боровська
Дарина
|
9,9
|
8,1
|
|||||
Волошин
Максим
|
6,3
|
6,1
|
|||||
Гаврилюк
Вадим
|
7,7
|
6,9
|
|||||
Гунчак
Богдана
|
9,8
|
9,6
|
|||||
Дишлевич Ол-др
|
3,5
|
3,8
|
|||||
Загоруйко
Владислав
|
8,1
|
6,1
|
|||||
Зелінська
Дар’я
|
8,9
|
8,2
|
|||||
Калінін
Михайло
|
6,3
|
5,4
|
|||||
Катеринчук
Валерія
|
7,5
|
8,1
|
|||||
Коваль
Максим
|
9,1
|
8,8
|
|||||
Коваль
Юлія
|
9,2
|
8,1
|
|||||
Козак
Анна
|
9,3
|
8,6
|
|||||
Корнєєв
Вадим
|
6,9
|
5,8
|
|||||
Кшемінська
Анастасія
|
8,0
|
6,8
|
|||||
Мік
Олександра
|
9,9
|
10
|
|||||
Ніколишен
Давид
|
8,1
|
7,4
|
|||||
Пишнюк
Максим
|
7,7
|
5,9
|
|||||
Рашкевич
Віолетта
|
10,3
|
10.4
|
|||||
Роєцький
Артем
|
7,9
|
7,3
|
|||||
Тарасевич
Вікторія
|
9,2
|
8,7
|
|||||
Токовенко
Софія
|
8,9
|
8,9
|
|||||
Топчієва
Катерина
|
10,2
|
9,1
|
|||||
Українець
Дмитро
|
10,0
|
9,6
|
|||||
Якубаш
Віталій
|
9,3
|
8,2
|
|||||
Григорук Андрій
Середній бал класу
|
8,5
|
5,9
7,8 |
*********************************************************************************
Сьогодні ми не уявляємо собі життя без мобільного телефона. Чи шкідливо це? Вчені не можуть дійти до спільної думки, щоб відповісти на це питання. Так, британці, примушуючи піддослідних мишей користуватись мобілками (піддаючи їх впливу електромагнітних хвиль), з'ясували, що ці шкідливі коливання здатні змінювати ДНК гризунів і навіть змінювати хромосоми Відтак, як вважать вчені, ці випромінювання не можуть бути безпечними для людей. Однак австралійські вчені не погоджуються з цим, посилаючись на дані своїх досліджень. Фінські вчені вважають, що випромінювання мобільників з часом призводять до появи доброякісних пухлин. Шведи доводять, що користування мобілками більше 10 років збільшує ризик розвитку доброякісної пухлини слухового нерва.
Мобільний телефон - це радіостанція в мініатюрі, він постійно випромінює електромагнітні хвилі. Коли ми перебуваємо в русі, телефон працює у посиленому режимі і вплив на організм людини є найбільшим. Дотепер не існує чітких методик з вивчення впливу мобільних телефонів на людину. Оскільки відмовитись від телефонів ми не можемо, адже це робить наше життя комфортнішим, то слід дотримуватись певних рекомендацій з їх користування:
- тримайте телефони подалі від тіла, щоб вони не могли шкідливо впливати на біоритми вашого організму;
- користуйтесь чохлали для телефонів, що збереже ваш телефон від подряпин і убезпечить від випромінення вас;
- намагайтесь вести розмову коротко, не говоріть під час руху. Коли ви користуєтесь транспортом, колосальний вплив відбувається на ваш мозок, коли рухаєтесь пішки, страждає ще й хребет;
- звичайні проводові навушники зведуть нанівець вплив електромагнітного випромінювання
За матеріалами преси
Джерело: http://korusna.info/osobystist/yak-staty-populyarnym-u-shkoli.html#ixzz453pCqYQx
*******************************************************************
Здоровим бути здорово!
*********************************************************************************
Як стати популярним у школі
Практично кожний підліток хоче стати популярним у школі, щоб на нього звертали увагу однолітки, хотіли з ним дружити, вважали взірцем і поважали. Але досягнути популярності і визнання, стати авторитетом для інших не так вже й просто, адже їх не можна купити за гроші, а треба завоювати. Окрім того, ще складніше підтримувати імідж популярного учня у школі.
До вашої уваги кілька корисних порад для хлопців та дівчат, які допоможуть вам стати популярними, навчать правильно спілкуватися зі своїми однолітками і отримати визнання інших.
Будьте самі собою
Більшість підлітків відчувають себе некомфортно в бесіді з іншими людьми, бояться розслабитися, бояться, що можуть сказати щось зайве, не те, що потрібно, одним словом – бояться виглядати безглуздо.
Для того щоб стати популярним, вам доведеться навчитися в будь-якій ситуації бути самим собою. Спробуйте в бесіді з людьми, розмовляти так, як ви зазвичай розмовляєте, жестикулювати, так, як ви зазвичай це робите і т.д. Не бійтеся, вас за це ніхто не осудить і не посварить. Бути природним, це означає стати самим собою, навчитися подавати себе, такими якими ви є, з усіма своїми достоїнствами і недоліками.
Будьте впевнені у собі
Кожна людина не ідеальна, кожен має свої достоїнства і недоліки. І ви теж не виняток, але це ні в якому разі не повинно вас зупиняти. Просто навчіться вірити в себе і любити себе улюбленого. Ні в якому разі не сумнівайтеся в собі.
Бути впевненим у собі – значить бути в центрі уваги, значить, вас помітять оточуючі люди, захочуть спілкуватися і дружити з вами.
Будьте доброзичливими
Популярні люди, по своїй суті – доброзичливі. Постарайтеся бути доброзичливими з усіма: у школі зі своїми однолітками, вчителями, батьками, друзями, навіть зайшовши до магазину, посміхніться продавчині і будьте з нею ввічливі.
Доброзичливість і ввічливість тепер повинні стати для вас найголовнішими рисами у спілкуванні з навколишніми. Навчіться розмовляти з випадковими людьми, ввічливо задаючи питання, тільки дивіться не перестарайтеся, не будьте надмірно допитливими із співрозмовником – це не сподобається нікому.
Припиніть думати тільки про себе
Кожна людина любить, коли до неї проявляють турботу та увагу. Перестаньте думати тільки про себе, не будьте егоїстом по відношенню до інших. Зверніть увагу на те, що відчувають люди, які знаходяться поруч із вами. У кожного з нас є почуття, подумайте про свого ближнього, можливо, йому потрібна допомога або ласкаве слово.
Одним з головних чинників популярності є турбота про інших. Просто постарайтеся зрозуміти людину, з якою ви спілкуєтеся, увійдіть в її ситуацію, одним словом приміряйте на себе її шкуру.
Стежте за своїм зовнішнім виглядом
Кому сподобається спілкуватися з людиною, яка одягнена неохайно, брудно і недбало? Мабуть, нікому! Це не означає, що ви повинні носити одяг від кутюр, ви просто повинні бути завжди чистими, випрасуваними, ваш одяг повинен завжди відповідати тому оточенню, в якому ви знаходитеся.
Перед тим як вийти з дому, завжди думайте, як ви виглядаєте, подивіться в дзеркало і якщо ви подобаєтеся самі собі, то тоді можете виходити на вулицю. Саме тоді оточуючі будуть сприймати вас всерйоз.
Будьте корисними
Популярність полягає не тільки в тому, що ви впевнені в собі, добре одягнені, маєте багато друзів і є душею компанії. Бути популярним – це означає вміти бути корисним іншим. Це вміння непомітно допомагати людям, бути добрішим до оточуючих. Підняти іграшку, яку впустила дитина, відкрити двері і пропустити дівчину або притримати двері при виході для того, хто йде позаду вас, перевести бабусю через дорогу і т.д.
Якщо ви дійсно хочете піклуватися про інших, то робіть це з душею, спробуйте зробити щось корисне для них. Якщо ви не в змозі допомогти їм фізично, то допоможіть хоча б добрим словом.
Не перестарайтеся
Це може звучати зовсім безглуздо, але є межа, через яку краще не переступати. Дуже старатися не варто, просто будьте природними, а то можна і перестаратися.
Для початку знайдіть собі друзів за колом ваших інтересів, з якими вам буде легко і приємно спілкуватися та проводити час. Рухатися далі варто тоді, коли ви станете природним у своєму спілкуванні і будете готові природно та невимушено спілкуватися з іншими людьми. І не забувайте одну стару істину: давній друг краще двох нових. Ніколи не забувайте своїх давніх друзів.
Якщо ви будите дотримуватися цих порад, то зможете стати популярним. Пам’ятайте, завжди потрібно бути самим собою, бути уважним і стежити за собою, вміти просто і невимушено спілкуватися з оточуючими. І тоді у вас все вийде!
Джерело: http://korusna.info/osobystist/yak-staty-populyarnym-u-shkoli.html#ixzz453pCqYQx
*******************************************************************
Особиста гігієна школяра
Під особистою гігієною розуміють сукупність гігієнічних правил, які сприяють зміцненню та збереженню здоров’я людини, збільшенню тривалості її активного життя. Вона включає правила гігієнічного утримання тіла, порожнини рота, статевих органів, а також користування взуттям, білизною, одягом, житлом, тощо. Підвищенню стійкості організму до різних несприятливих факторів, пристосуванню людини до навколишнього середовища також сприяють правильне харчування, гартування, фізкультура, регулярні заняття зарядкою та інші гігієнічні заходи.
Гігієна шкіри
Догляд за шкірою обличчя
Шкіра різних частин тіла потребує різного догляду. Водночас слід враховувати, що є шкіра нормального, сухого та жирного типу.
Якщо шкіра нормальна, краще користуватися водою кімнатної температури, бо холодна вода, звужуючи кровоносні судини, погіршує її живлення, перешкоджає виділенню секрету сальних залоз, а гаряча – робить шкіру в’ялою і нестійкою проти холоду, знижує її еластичність. Умиваються вранці та ввечері (з милом).
При сухій шкірі з милом умиваються раз на тиждень. Уранці умиваються водою кімнатної температури. Вона на якийсь час звужує судини, потім розширює, посилюючи приплив крові до шкіри і поліпшуючи її живлення. На ніч можна вмитися теплою водою, що заспокоює.
Якщо шкіра обличчя жирна, вранці умиваються прохолодною водою, а ввечері поперемінно теплою і прохолодною з милом.
При сухій шкірі з милом умиваються раз на тиждень. Уранці умиваються водою кімнатної температури. Вона на якийсь час звужує судини, потім розширює, посилюючи приплив крові до шкіри і поліпшуючи її живлення. На ніч можна вмитися теплою водою, що заспокоює.
Якщо шкіра обличчя жирна, вранці умиваються прохолодною водою, а ввечері поперемінно теплою і прохолодною з милом.
У підлітків внаслідок підвищення активності статевих гормонів стимулюється функція сальних залоз шкіри, розташованих на обличчі, верхній частині грудей і спини. Одночасно ускладнюється вихід секрету, внаслідок чого у вихідних протоках утворюються сальні пробки – комедони. Вони можуть запалюватися, збільшуватися в розмірах, набирати рожевого кольору, нагноюватись. Не слід видавлювати вугри, бо після цього запалення посилюється, з’являються синюшні плями та рубці. Появі вугрів сприяє недостатня фізична активність на свіжому повітрі, перевтома, недосипання, вживання таких харчових продуктів як хрін, гірчиця, оцет, перець, кава, какао, міцний чай, а також надлишок жирів і вуглеводів.
Незважаючи на велику кількість засобів для боротьби із вугровими висипами, які пропонує реклама, самим правильним буде не займатися самолікуванням, а звернутися до лікаря-дерматолога й дослухатися до його порад.
У підлітковому віці актуальним для дівчат стає використання декоративної косметики. Важливо розуміти, що функція декоративної косметики – підкреслити найкращі індивідуальні риси, тому не слід нею зловживати. Крім того, надмір косметики може поглибити проблеми зі шкірою чи викликати алергічні реакції.
Тіло та руки
Дуже важливо привчити дітей під час умивання мити обличчя до лінії волосся, шию та вуха, чистити ніс, спочатку одну, потім другу ніздрю.
Купатися потрібно не рідше одного разу на тиждень. Температура води повинна сягати 37–38 o С, тривалість купання 10–15 хв. Якщо є можливість, душ варто приймати щоденно, але не завжди з милом, щоб не пересушити шкіру.
Особливо важливо стежити за чистотою рук. Змалечку дитині потрібно пояснювати, що руками людина бере різні предмети: олівці, ручки, книги, зошити, м’ячі, іграшки, гладить тварин, береться за ручки дверей, торкається різних предметів у туалетних кімнатах. На всіх цих предметах є бруд, часто невидимий для ока, який залишається на шкірі пальців. Якщо брати немитими руками продукти харчування (хліб, яблука, цукерки тощо), торкатися обличчя, то цей бруд через рот може потрапити в організм. З брудом різні хвороби передаються від хворої людини здоровій.
І дорослі, і діти повинні мити руки з милом перед кожним прийомом їжі, після повернення з громадських місць, перед початком і після закінчення навчальних занять, після ігор, гімнастичних вправ, роботи (прибирання кімнати, робота на городі), після кожного відвідування туалету і перед сном.
Якщо під час роботи потрібно користуватися гострими або забрудненими предметами, можна надягнути гумові або брезентові рукавиці. Під час прання, прибирання житла можна скористатися захисними кремами.
Щоб попередити пересушування шкіри, руки після миття добре витирають.
Ноги
Постійного догляду потребують також ноги. Їх миють щоденно перед сном прохолодною водою з милом, тому що на ногах особливо сильно потіє шкіра й накопичується бруд. Після миття ноги потрібно ретельно витирати спеціальним рушником, особливо між пальцями.
Нерегулярне миття ніг, носіння брудних шкарпеток, панчіх сприяє появі зопрілостей та натертостей, а також призводить до виникнення грибкових захворювань. Аби запобігти неприємним наслідкам, не рекомендується одягати і міряти чуже взуття. У лазні, басейні, на пляжі потрібно надягати спеціальні капці. Панчохи й шкарпетки слід міняти не рідше ніж через день. Вдома – перевдягатися у домашні черевики або капці.
Якщо на шкірі ніг є потертості або дрібні тріщинки, то корисно робити ванну з календулою (на 1 літр води 1 столова ложка календули).
Для профілактики грибкових захворювань рекомендують 2–3 рази на тиждень протирати шкіру ніг столовим оцтом або спеціальним лосьйоном. У окремих випадках доцільно застосовувати пом’якшувальні гелі та креми для ніг.
З метою загартовування організму підлітка перед сном корисно мити ноги з милом, поступово знижуючи температуру води. Якщо ноги потіють, то після миття їх добре висушують і обтирають 5% розчином формаліну. Можна припудрювати ноги порошком з борної кислоти (10 г) і тальку (90 г); при сильному потінні ніг до суміші додають 3 г саліцилової кислоти.
Нігті
Догляду вимагають нігті на пальцях рук і ніг. Брудні нігті – це ознака неакуратної, неохайної людини, яка не дотримується правил особистої гігієни.
Нігті необхідно акуратно підстригати, тому що під довгими нігтями зазвичай накопичується бруд, видалити який важко. Крім того, довгими нігтями можна подряпати шкіру собі та оточуючим.
Швидкість росту нігтів на руках становить приблизно 1 мм на тиждень, на ногах вони ростуть у 3–4 рази повільніше. Тому нігті на руках потрібно стригти раз на тиждень, роблячи напівкруглий край, на ногах – раз на 3–4 тижні, роблячи прямий зріз, щоб не сталося вростання в шкіру. Краще стригти нігті після купання, коли вони м’якші.
У жодному разі не можна гризти нігтів!
У жодному разі не можна гризти нігтів!
Діти, а тим більше підлітки, в усьому хочуть бути схожими на дорослих, тому їх дуже рано починає цікавити манікюр. Сьогодні вважається, що грамотно зроблений гігієнічний манікюр навіть корисний, оскільки допомагає позбавитися шкідливої звички гризти нігті та кутикули. Спеціалісти радять хоча б одного разу звернутися до професіоналів, які навчать батьків та дітей правильно робити манікюр. Завжди слід пам’ятати, що інструменти мають бути продезінфікованими, а лаки не вміщувати шкідливих речовин. Дітям не рекомендується зрізати кутикули та користуватися пилочкою.
Волосся
На голові людини росте 80–100 тис. волосин. Кожна з них може жити 2–4 роки. Нормально, коли за добу випадає кілька десятків волосин. Найбільш інтенсивно зміна волосся відбувається навесні та влітку.
До передчасного посивіння і випадіння волосся призводять нераціональне харчування, емоційні та розумові перевантаження, загальна перевтома. Негативно позначаються на його стані інфекційні, хронічні захворювання, фізіологічна перебудова, зв’язана зі статевим дозріванням, вагітністю, старінням: за цих умов волосся тьмяніє, погано лежить, починає випадати.
Для кращого росту волосся треба час від часу змінювати зачіску. Якщо кінчики волосся розщеплюються, їх зрізають.
Шкідливими для волосся є гаряча завивка, начісування і часте змочування водою. Від високої температури при гарячій завивці руйнується структура волосини і її механічні властивості, начіс сплутує волосся, ускладнює догляд за ним, а часте змочування водою сприяє затриманню на волоссі пилу, солей води, внаслідок чого воно втрачає еластичність, стає ламким. Так само шкідливим є фарбування волосся, особливо улюбленими підлітками фарбами ядучих кольорів.
Важливо взимку і влітку носити головні убори. Взимку, щоб не порушувати живлення внаслідок переохолодження, влітку – аби запобігти пересушуванню.
Однозначно, голову необхідно мити систематично, не рідше одного разу на 6–7 днів (при здоровому нормального типу волоссі). Мити надто часто не варто, однак і допускати надмірного забруднення волосся теж не слід. Не можна допускати свербіння шкіри, жирних пасм, значної кількості лупи. Необхідно покладатися також на відчуття.
Споживання з їжею великої кількості вуглеводів (цукор, борошно, солодощі тощо), жирів і висококалорійної їжі значною мірою впливає на швидкість засалювання волосся.
Тим, хто щодня користується засобами для укладання волосся (гель, мус, лак), краще мити волосся щодня спеціальними м’якими шампунями для щоденного використання.
Взимку голову миють частіше, тому що головний убір не дозволяє голові «дихати», і внаслідок цього виділяється більше шкірного сала, через що волосся швидко стає жирним.
Як правильно мити волосся?
Перед миттям волосся необхідно ретельно розчесати, особливо якщо воно довге. Це дозволяє вимити з волосся лусочки відмерлих клітин шкіри, число яких після розчісування збільшується.
Спочатку слід добре змочити волосся і голову теплою водою. Вважається правильним наносити шампунь не на волосся, а на шкіру голови або на долоню (особливо якщо це концентрований шампунь), розтерши його з невеликою кількістю води. Далі кінчиками пальців (не нігтями!) втерти шампунь в шкіру голови та долонею розподілити його по верхньому шару волосся. Під час намилювання та розподілу піни, що утворилася, завжди слід рухатися від коріння волосся до кінчиків, тому що цей напрямок збігається з напрямком лусочок кутикули.
У випадках значного забруднення шампунь слід наносити на голову двічі протягом одного миття. Якщо ви миєте голову через день або щодня, не бажано наносити шампунь вдруге.
У випадках значного забруднення шампунь слід наносити на голову двічі протягом одного миття. Якщо ви миєте голову через день або щодня, не бажано наносити шампунь вдруге.
Голову необхідно мити обережними круговими рухами пальців, щоб не подряпати шкіру. Миття волосся рекомендується поєднувати з масажем голови. Легкий масаж при втиранні мильної піни сприяє посиленню кровообігу, поліпшує місцевий обмін в тканинах.
Довге волосся бажано не заплутувати під час миття, щоб не пошкодити його потім при розчісуванні. Під час миття волосся не слід сильно терти, щоб не пошкодити стержень і кутикулу.
Після використання миючих засобів волосся необхідно ретельно промивати водою, щоб на його поверхні не залишалися елементи лужного детергенту. Щоб волосся будь-якого типу стало більш блискучими, ополіскувати його краще кислим розчином. Білявкам підійде наступний склад: сік половини лимона на 1 л води; темноволосим – 1 ст. л. 6%-го оцту на 1л води.
Зовсім непридатна для миття волосся жорстка вода. Миття жорсткою водою не просто не очищає, але і псує волосся. Солі кальцію, що містяться в жорсткій воді, утворюють нерозчинний осад, що покриває волосся липким сірувато-білим нальотом. У жорсткій воді також містяться солі магнію і заліза, що згубно впливають на волосся та шкіру голови, саме вони сприяють появі сухості та лущення. Волосся склеюється, а після висихання стає твердим, сухим та легко ламається.
Найкраще мити волосся кип’яченою водою. Для пом’якшення в неї також можна додавати питну соду (1 ч. л. на 1 л води), нашатирний спирт (1 ч. л. на 2 л води), буру (1 ч.л. на 2 л води) або гліцерин (1 ч. л. на 1 л води).
Поширеною є помилка використання занадто гарячої води під час миття голови. Гаряча вода активізує роботу сальних залоз, у зв’язку з чим волосся може набути зайвої жирності, під впливом гарячої води мило, що входить до складу шампунів, «заварюється» і осідає на волоссі сірим нальотом, який погано змивається.
Чим жирніше волосся, тим холоднішою має бути вода. Оптимальна температура води складає 45–55°С (вище температури тіла).
Після полоскання корисно обдати волосся холодною водою.
Чим жирніше волосся, тим холоднішою має бути вода. Оптимальна температура води складає 45–55°С (вище температури тіла).
Після полоскання корисно обдати волосся холодною водою.
Якими засобами мити волосся?
Краще обирати м’які шампуні, які мають слабокисле середовище (в районі рН 5,5), що є природним для нашої шкіри й волосся. Застосування надто лужних шампунів може викликати подразнення шкіри, свербіння і лущення в ділянці потилиці, на чолі й скронях.
Використовуючи концентрований шампунь, попередньо розведіть його водою в долоні, розітріть і потім вже наносьте на шкіру голови.
Щоб усунути вплив лугу, надати волоссю м’якості та підсилити блиск, корисно додати у воду для полоскання 1 столову ложку оцту на 1 л води або сік одного лимона.
Щоб усунути вплив лугу, надати волоссю м’якості та підсилити блиск, корисно додати у воду для полоскання 1 столову ложку оцту на 1 л води або сік одного лимона.
Середня тривалість користування одним і тим самим шампунем становить від 2–3 тижнів до 4–6 місяців. Як мінімум, один раз на півроку шампунь необхідно змінювати.
Засіб вам підходить, якщо після використання впродовж 2 тижнів і більше волосся добре очищується, не масніє занадто швидко, не почало надмірно випадати, блищить після висихання, легко розчісується та еластичне, шкіра голови не подразнена, лупа відсутня.
Засіб вам підходить, якщо після використання впродовж 2 тижнів і більше волосся добре очищується, не масніє занадто швидко, не почало надмірно випадати, блищить після висихання, легко розчісується та еластичне, шкіра голови не подразнена, лупа відсутня.
Витирати волосся найкраще чистим та теплим рушником, легкими рухами за напрямком лусочок кутикули, тобто від коренів волосся до їх кінчиків. Не варто витирати волосся насухо, оскільки після миття воно особливо чутливе до пошкоджень.
Вологе волосся слабо захищене від зовнішніх впливів. Не можна допускати, щоб волосся висихало на холоді – краще обмотати голову теплим рушником, тоді воно вбере вологу. Так само погано сушити волосся на сонці, щоб не допустити надмірного впливу ультрафіолету. Якщо ви все ж таки опинилися на сонці з мокрою головою, то прикрийте волосся.
Швидке висушування феном або сухим жаром дуже шкідливе та небажане, оскільки можна легко пересушити волосся, при цьому воно робиться крихким, ламким (січеться).
Довге волосся, що збилося та сплуталося, необхідно обережно розібрати руками, віджати його між кінцями рушника та залишити розпущеним до повного висихання.
Якщо висушити волосся треба швидко, то варто використовувати режим холодної сушки, тримаючи фен на відстані не менше 40 см від голови.
Довге волосся, що збилося та сплуталося, необхідно обережно розібрати руками, віджати його між кінцями рушника та залишити розпущеним до повного висихання.
Якщо висушити волосся треба швидко, то варто використовувати режим холодної сушки, тримаючи фен на відстані не менше 40 см від голови.
Після купання в солоній воді волосся слід промивати, оскільки поєднання солоної води і яскравих сонячних променів робить волосся ламким.
Розчісувати волосся необхідно ретельно і правильно. Процедура розчісування не тільки очищає волосся, але і масажує шкіру голови, викликає приємне відчуття тепла, покращує живлення волосяних цибулин і сприяє більш інтенсивному росту волосся. Дану процедуру необхідно проводити щодня протягом 5–10 хв.
Не можна розчісувати мокре або вологе волосся. Завдяки своїй гігроскопічності воно гарно вбирає вологу – обважніле від води волосся легко обривається і висмикується. Коротке волосся розчісується від коріння, а довге – від кінців.
Якщо волосся заплуталося, необхідно набратися терпіння, не виривати його, а розділити на невеликі пасма і поступово розчісувати від кінців до центру. При грубому розчісуванні волосся рветься, зав’язується у вузлики (особливо довге), розщеплюється у вигляді пензликів.
Для розчісування волосся краще використовувати щітку з натуральною щетиною, при посиленому випаданні волосся – рідкий гребінь. Щітками з поліетилену та інших штучних матеріалів треба користуватися з обережністю, оскільки вони можуть викликати механічне пошкодження волосся і запалення шкіри.
Гребені повинні бути з абсолютно гладкими, не дуже густими та тупими зубцями, щоб вони не дряпали шкіру. Найкращими гребенями вважаються рогові та дерев’яні. Зокрема, березовий гребінь не тільки поліпшить самопочуття, але й зупинить випадіння волосся, позбавить лупи. Металеві гребінці часто пошкоджують шкіру та волосся, тому користуватися ними не рекомендується. Зроблені зі штучних матеріалів гребінці при використанні створюють значну електричну напругу.
І гребінець, і масажна щітка повинні бути суворо індивідуальними. У міру забруднення їх треба очищати гарячою водою з милом або 10% розчином нашатирного спирту.
Догляд за ротовою порожниною
Зуби здатні до природного очищення: інтенсивне жування сирих овочів і фруктів, не дуже розвареного м’яса, черствого хліба очищує зуби та масажує ясна, піднебіння. При цьому посилюється виділення слини, що нейтралізує багато шкідливих факторів. Крім того, така слина містить мало муцину (білкової речовини, що бере участь в утворюванні м’яких зубних відкладень). Однак природне очищення не відбувається вночі, а раціон сучасної людини не завжди може забезпечити таку функцію організму, тому зуби потрібно чистити.
Чищення зубів виконується так: спочатку потрібно вимити руки з милом і добре промити зубну щітку під струменем води; ретельно прополоскати рот водою кімнатної температури, потім на змочену водою зубну щітку покласти трохи зубної пасти чи порошку і чистити при зімкнутих зубах передні й бічні поверхні зубів, при цьому щітка повинна рухатися знизу вгору і назад.
Для звільнення від залишків їжі міжзубних щілин дитина повинна робити щіткою вертикальні рухи: при очищенні верхніх зубів – зверху вниз, нижніх – знизу вгору. Чистити зуби слід вранці (перед їжею) та ввечері (перед сном). Після чищення зубів слід ретельно прополоскати рот теплою водою 2–3 рази.
При чищенні зубів не слід щадити ясна, навіть якщо вони трохи кровоточать. Уся ця процедура, разом з полосканням, займає 2,5–3 хв. Після кожного прийняття їжі рот полощуть теплою водою, щоб видалити залишки їжі.
У кожної дитини повинна бути власна зубна щітка, що відрізняється за кольором від щіток інших дітей і дорослих. Вона зберігається у вертикальному положенні щетиною вгору в чашечці, якою дитина користується під час чищення зубів. Кожен день зубну щітку ретельно промивають теплою водою, попередньо намиливши.
Зубну щітку підбирають відповідно до розміру рота. Щоб нею було легко маніпулювати, довжина головки не повинна перевищувати 25–30 мм (для дітей 20–25), ширина – 10–12 мм (для дітей 8–10). Бажано, щоб ряди щетинок розміщувалися рідко – на відстані 2–2,5 мм, висота 10–12 мм. Щетина дитячих зубних щіток має бути м’якою, бо емаль у дітей недостатньо міцна, а слизова оболонка ясен дуже ніжна – її легко поранити.
Нову щітку рекомендується вимити теплою водою з милом, намилити і залишити на ніч. Уранці її слід прополоскати.
Зубні щітки слід міняти не рідше ніж раз на 2–3 місяці, оскільки відпрацьована щітка гірше очищає поверхню зубів і може містити багато мікробів.
Нову щітку рекомендується вимити теплою водою з милом, намилити і залишити на ніч. Уранці її слід прополоскати.
Зубні щітки слід міняти не рідше ніж раз на 2–3 місяці, оскільки відпрацьована щітка гірше очищає поверхню зубів і може містити багато мікробів.
Дуже важливо не допускати поганих звичок: не можна смоктати пальці, гризти тверді предмети (олівці, ручки, горіхи, льодяники тощо).
Для видалення частинок їжі, що застрягли в міжзубних просторах, потрібно користуватися зубочисткою. Ні в якому разі не можна застосовувати для цього голки і шпильки. Не слід їсти багато солодкого, натомість варто вводити до основного раціону харчування більше фруктів, овочів, чорного хліба, сиру та молока. Варто уникати різкого переходу від гарячої їжі до холодної і навпаки.
Двічі на рік слід відвідувати зубного лікаря.
За матеріалами http://shevch-sakhnov.edu.kh.ua/medichnij_visnik/osobista_gigiyena_shkolyara/
****************************************************************************************************
Здоров'я - це сукупність фізичного, соціального і психічно-емоційного благополуччя. Коли усі сфери життя знаходяться в рівновазі, хвилюватися ні про що. Тільки ось для формування здоров'я потрібні роки, займатися цим треба з самих ранніх років і продовжувати усе життя.
Для тих людей, які звикли вести здоровий спосіб життя, дотримання усіх правил стає природним і незмінним.
Здоровий спосіб життя
На сьогодні питання про здоровий спосіб життя в принципі не цікавить підростаюче покоління. Паління, алкоголь, наркотики і Інтернет-залежність зачепили велику частину підлітків.
З кожним роком все більше спостерігається тенденція до зниження відсотка здорових дітей і збільшення кількості інвалідів і непрацездатного населення. Збільшується кількість молодих людей непридатних до служби в армії за станом здоров'я, росте загальна захворюваність підлітків такими захворюваннями, як бронхіальна астма, гастрити і так далі. У тому числі часто поступають в лікарні підлітки молодшого віку в стані алкогольного або наркотичного отруєння.
Паління
Паління стало справжнім роком сучасної молоді, в середньому палити розпочинають з 10-11 років, а до закінчення середньої школи вже 40%% учнів мають залежність.
Причому за останні роки відзначається тенденція до збільшення дівчат-підлітків, що палять.
Оскільки в період перебування в школі, організм людини знаходиться у стадії активного формування, шкода паління для підлітків і юнаків досить відчутна. Передусім, звичка уповільнює темпи фізичного розвитку дитини. Підліток, що балується сигаретами, вирізняється худорбою і нездоровим кольором обличчя. Проте це лише зовнішні прояви паління. Насправді, наслідки для організму дитини вбиваючі. Справа в тому, що в організм дитини зазвичай потрапляє дещо більше шкідливих речовин, ніж у тіло дорослого. Це пов'язано не лише з меншою масою тіла підлітка, але і з особливістю " стилю" паління. Оскільки така звичка зазвичай ретельно ховається від батьків і учителів, дитина палить досить швидко. Нетривалі і глибокі затягування сприяють проникненню в організм як мінімум на 20%% більше шкідливих речовин. Крім того, досить часто дитина використовує недопалені раніше тютюнові вироби. У них концентрація отруйних елементів зовсім зашкалює.
Успіх
Ні у кого немає сумніву в тому, що здоровий спосіб життя сприяє успіху. Усі ми від народження отримуємо певний набір генів, який повинен забезпечити досягнення максимально можливих для нього життєвих цілей. Але реалізувати ці можливості на практиці і досягти своєї життєвої стелі навіть в ідеальних умовах можуть лише здорові люди.
У здоровому тілі - здоровий дух
"У здоровому тілі - здоровий дух" - це не гасло, це формула життя. Фізично здорова, витривала людина легше чинить опір несприятливим природним умовам, стресам.
Корисні поради
Щоб контролювати свою вагу, досить робити 10 тис. кроків в день, вважають фахівці.
Переконатися, що ви виконуєте поставлене завдання, допоможе крокомір. Наймаштабніше дослідження, присвячене зв'язку живлення з раковими захворюваннями(його провела європейська організація EPIC), встановило, що якщо з'їдати щодня всього на одну порцію фруктів і овочів більше, то ви можете знизити ризик ранньої смерті від будь-яких причин на 20%
Сміх - найкращі ліки
І пам’ятайте сміх - найкращі ліки Прилучіться до тих, хто вважає, що "склянка наполовину повна"! За даними досліджень, оптимісти рідше стикаються з такими проблемами, як серцево-судинні захворювання. Щодня знаходите над чим посміятися - і ви підтримаєте потрібний рівень гормонів гарного настрою.
За матеріалами сайту http://school.xvatit.com/index.ph
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Свято Калити
Мар’яна :
Матусенько, де Ви?
Нікого немає. Мабуть, пішли сусідок кликати на вечорниці.
До залу: Доброго вечора, люди добрі. Ой як багато Вас тут
зібралося. Ви, напевно, всі хочете побувати на наших вечорницях, правда?
Заходить господиня
Господиня :
Це ти Мар’яно так балакаєш без зупину, усе таки правда, що у язику кісток
немає.
Мар’яна:
Матусенько, це я так розповідаю всім про наші вечорниці. Ой, як хочеться швидше
їх почати. Це мої перші вечорниці.
Господиня:
А в кого це ти Мар’яно хочеш проводити вечорниці?
Мар’яна:
- Як у кого? Та у нас, матусенько. Ми з Вами домовились.
Господиня
: Ніхто зі мною не домовлявся і нічого не знаю. Знайшли місце де
проводити.
Мар’яна:
Матусю, та що Ви говорите. От подивіться, скільки людей зібралося у нас. Що ми
їм скажемо? Що обманули? Коли так, то я піду з хати!! (іде до дверей).
Господиня
: Ой Марусю. Постривай. Та я ж пожартувала. Я дозволяю.
Мар’яна
: Дякую матусю. Побіжу дівчат та хлопців покличу.(виходить)
Господиня
: Ох Маруся – вся в мене пішла. Точнісінько, як я була молодою.
Ой і люблю я це свято Калити. Скільки сміху і пісень у цей
вечір. Але де ж дівчата, уже стемніло, а їх немає. Не та молодь тепер! От ми
було дівували: як зачуєм було вечорниці, то аж тини тріщать. Зранку ще
готувались, бо хлопці прийдуть. А тепер… Чекають поки ніч настане…
Ех, забула рушник Мар’яні приготувати – це ж її перші вечорниці.
Рушник, який вишивала ще моя мама. Мабуть, у неї так гарно виходило, що вона
завжди, вишиваючи співала пісень. Казала, що доля жіноча в піснях
переливається, у вишивці стелиться
Стукіт
. Заходять дівчата.
Перша
дівчина
Добрий вечір вашій хаті
Уклін господині,
Чи веселі вечорниці в нашій Україні
Добрий вечір, господине, славна молодице,
Чули, що у цій хатині будуть вечорниці.
Друга
дівчина
Аби щастя було в хаті
Щоб усі були багаті
Аби було любо, мило,
Аби всі були щасливі.
Третя
дівчина
Будем з Вами добрі, щирі
То і будем жити в мирі
Тоді всім нам допоможе
Матір світу – Матір Божа.
Мар’яна з мамою: І ми вас вітаємо та до хати просимо.
Перша
дівчина: Ой дівчата, я щойно ворожила з сестрою. Послухайте, ось
як! Піймала я у курнику когута та курку, зв’язала їм хвости, щоб не кричали,
накрила їх решетом. Бачимо мовчать, то ми їх випустили. У мене курка швидше
перетягнула – буду верховодити чоловіком. А у моєї сестри – перетягнув перший
півень. Значить - чоловік верховодить. Вона не хоче, вередує. Оце зі мною
не пішла.
Мар’яна:
Мамусю, я хочу вийти заміж за Петруся. Він має такі гарні вуса.
Мама:
Ой цього замало доню, замало!
Мар’яна:
Нехай ще і бороду відпустить.
За дверима чути стукіт. Заходять хлопці.
Перший
хлопець: Пустіть до хати.
Дівчина перша: Гарненько просіть.
Дівчина друга: Агов,
хто такий?
Другий
хлопець: Пес рябий, баран круторогий, ведмідь клишоногий, пустіть до
хати.
Дівчина:
Не пустимо в хату, дуже вас багато.
Хлопець перший:
Пустіть ліпше, бо буде гірше!
Дівчина третя:
Ми візьмемо рогатини, поламаємо вам спини.
Хлопець третій:
Дівчатонька , голуб’ятонька, та ми прийшли не битися, а миритися,
гостинці принесли.
Олег
(головний хлопець) : Та пустіть, це - ми хлопці.
Дівчина перша:
Заходьте у наш квітник.
Хлопець третій:
Та взагалі то не квітник, а гербарій!
Дівчата:
Ми думали гарбузи – воно гарбузиння. Ми думали парубки – воно ж чотртовиння!.
Хлопець
Олег: Ти думаєш дівчинонько, що ти така пишна. Єдна варга як
холєва, а друга – як пришва.
Дівчина четверта:
Парубочок , як дубочок, парубоцька міна, а як візьме дівку в танець,
дівці по коліна.
Хлопець третій: Ти не
думай….
Дівчина перша:
Хлопці, не будемо сваритись, заходьте, краще поспіваємо.
Пісня:
«А мій милий вареників хоче…»
Хлопець перший:
Добрий вечір, господині.
Хлопець другий: Добрий
вечір всім дівчатам.
Хлопець третій:
З Калитою будьте здорові.
Хлопець четвертий:
З Калитою золотою.
Хлопець п'ятий:
З пресвітлим святом.
Хлопець перший:
Оце так Калита. Славна та красна на увесь світ ясна.
Хлопець другий: А що
вміють робити ваші дівчата ?
Господиня:
Наші дівчата все вміють. Чи так дівчата? А ну покажіть свої вишивки, нехай
оцінять наші парубки.
Господиня:
Переконалися хлопці, що наші дівчата все вміють! А тепер давайте пожартуємо
Жарти
дівчат і хлопців:
Хлопець
1. Я почну першим. Зустрілися два товариші.
Хлопець
2.: Як живеш друже?
Хлопець
1: Нерівномірно.
Хлопець
2: Що це значить?
Хлопець
1: Це значить: якщо хліб – то нема солі, а як сіль – то нема
хліба. А як ти живеш?
Хлопець
2: Рівномірно: нема ні хліба,ні солі.
Хлопець
3: Буду сватати тебе восени, Маріє!
Дівчина перша:
А як жить? Ні ти, ні я працювать не вмієм? «Та нас кури загребуть», -
каже моя мати
Хлопець
3:Ми не станемо курей, серденько, тримати.
Діалог
хлопця 2 з дівчиною 2:
Хлопець 2: Люди кажуть, Галю, що
ти шити не вмієш?
Дівчина 2:
Так, хіба що шити.
Хлопець 2:
І корову ,кажуть, не вмієш подоїти?
Дівчина 2:
Ну ще й хіба корову не подою.
Хлопець 2:
І навіть кажуть, що хліба не спечеш?
Дівчина 2:
Може, ще й тільки хліба не пекла.
Мізнсценка
з Ромцьом:
Хлопець Ромцьо:
(голос з коридору) «Хлопці допоможіть
мені!!!»
От і клята та дівка Уляна, я ж до неї і так, і сяк, і бубликом
хотів пригостити, а вона все брикається і глузує. Я думав, що вже домовився з
нею про весільну сукню, а вона мені – гарбуз. Та нічого, мабуть, багато насіння
з нього буде, та й кашу гарбузову я полюбляю.
Дівчина 6:
Не сумуй, Ромцю!
Хлопець Ромцьо:
Я і не сумую, та батько буде бити!!! До кого ж тепер поведуть мене свататись. Я
вже чисто замучився.
ГОСПОДИНЯ:
Ось погляньте, дівчата, яку ми виробили калиту. Треба її у піч посадити, щоб
впеклась. (Інсценування для хлопців обряду випікання калити.)
ДІВЧАТА
І ГОСПОДИНЯ (наспівують):
Гори, вогонь, ясно,
Спечи нам калиту красну.
ГОСПОДИНЯ:
Та перед тим, як саджати калиту у піч, дорогу до неї окроплюють водою і приказують:
Водице-студенице,
Окропи калиті дорогу,
А від печі до стелі,
Щоб були ми веселі.
Садить
калиту у піч. Тією ж водою господиня вмиває кожну дівчину та примовляє:
Аби всі були гарні та красні,
як наша калита!
ГОСПОДИНЯ:
Ось погляньте, діти,
Сонце вже заходить,
А калита сходить
Славна та ясна,
На весь світ прекрасна.
(Вклоняється всім гостям).
Маруся:
Ой, калита, калита,
Із чого ж ти вилита?
ДІВЧИНА 1:
Калита наша з жита сповита
Та й сонцем налита
Для красного цвіту,
По білому світу.
Дівчатка беруть калиту, прив'язують до неї
червону стрічку, яку протягують через кільце
в стелі або високій стійці. Таким чином калита підвішується вище голови дитини.
Хлопець 1 хлопцю 6 Це пан Калитинський. Візьми
великого квача з чорної тканини, він намащений сажею.
ГОСПОДИНЯ:
Дивлюсь я на вас, хлопці й дівчата: такі ви всі гарні і до роботи охочі,і
згадую, як розповідали мої бабуся і мама, що коли вони були молодими, такожзбиралися
на вечорниці. Вони вишивали, пряли, драли пір'я на подушки і обов'язковоспівали.
Бо без пісні нема діла. Пісня, як душа народу, завжди з ним — і в горі, і врадості.
ГОСПОДИНЯ:
А давайте і справді пригостимо наших хлопців пирогами. Та спочатку почастуємо Андріїв, бо сьогодні їхнє свято.
Три дівчинки підносять хлопчикам на ім’я
Андрій в тарілці пироги.
З'ЇЖ, АНДРІЮ, ПИРІЖОК
Дівчинка1:
З'їж, Андрію, пиріжок
Він дуже смачненький.
А у нього всередині
Мачок дрібненький.
Хлопець1бере
пиріг, кусає, а там — клоччя.
Хлопець 2
Чи ти, дівко, зроду-віку
Пирогів не їла,
Що ти свої пироги
Клоччям начинила.
Нехай тебе лихий знає
З цими пирогами.
Ти би краще розкидала
Їх помежи псами.
ГОСПОДИНЯ:
Хлопчики, а ви хочете пирогів?
ХЛОПЧИКИ:
Хочемо, тільки не таких.
Проводиться
гра "Козаки".
Дівча тримає на виделці один пиріжок. До
умовної лінії вибігають хлопці і кажуть:
"Раз, два, три, ми нижні!" До них
вибігають ще два хлопці. Нижні беруть верхніх на плечі і за сигналом біжать до пирога. Двоє
перших стають козаками і мають право з'їсти пиріжок, розломивши його. Гра повторюється.
ГОСПОДИНЯ:
Пирогів наїлися, а про калиту забули. Ану, хто першим до калити доїде?
ПАН
КАЛИТИНСЬКИЙ: А чи хтось хоче калиту кусати?
ХЛОПЕЦЬ 2:
Я хочу!
ПАН
КАЛИТИНСЬКИЙ (звертається до одного з бажаючих): А ти хто?
ХЛОПЕЦЬ:
Я пан Коцюбинський.
ПАН
КАЛИТИНСЬКИЙ: А я — пан Калитинський. Куди їдеш?
ХЛОПЕЦЬ 1:
Калиту кусати!
ПАН
КАЛИТИНСЬКИЙ: А я буду по писку писати!
ХЛОПЕЦЬ 2:
А я вкушу!
ПАН
КАЛИТИНСЬКИЙ: А я впишу!
ХЛОПЕЦЬ 3:
А я вкушу!
ПАН
КАЛИТИНСЬКИЙ: Ну спробуй!
Куштування
калити, пригощання
ГОСПОДИНЯ:
Вже час куштувати. Пригощайтесь, діти
Дівчата:
Ми гуляли, веселились, усім весело було, вечорниці завершилися.
Господиня:
Дякую всім, хто прийшов до нас на вечорниці.
Вареники
Наші хлопці, вареників хочуть
Наші хлопці, вареників хочуть
Навари милая, навари милая,
Навари, уха-ха, мила, чорнобрива
А я дров немаю, ви мої хороші,
А я дров немаю, хлопці мої гожі.
Нарубай милая, навари милая,
Нарубай, уха-ха, мила, чорнобривая.
Я рубать не вмію, ви мої миленькі,
Я рубать не вмію, мої соловейки.
Научись милая, навари милая,
Научись, уха-ха, мила, чорнобривая.
А я сил не маю, ви мої хороші,
А я сил не маю, хлопці мої гожі.
Навари
милая, навари милая,
Пирогоми пригости, мила, чорнобривая.
І в нас і в вас все буде
гаразд.
Скільки б не співали, а
кінчати час
Кращі побажання ви прийміть від нас.
Приспів:
І в нас і в вас хай буде
гаразд.
Щоб ми і ви щасливі
були.
Хай у всіх вас буде, в місті і в селі
Хай біда і горе обмина ваш дім.
Доброго здоров"я зичим вам усім.
Приспів.
Хай молочні ріки потечуть у вас.
Щоб достатньо було масла і ковбас.
Приспів.
Хай про вас почуєм ми хороші вісті,
Що у вас о троє діточок в колисці.
Приспів
Доживемо до
того, прийде прийде час.
На гастролі клас
наш полетить на Марс.
Приспів.
Прощавайте, Друзі, вам низький поклін.
Щастя вам бажаєм всі ми, як один!
................................................................................................................................
Свято Маковея
Маковея... Серед слов’янських народів, в тому числі. І серед
українців, це свято присвячене воно матері Соломії та її семи синах –
великомученикам, які з благословення своєї неньки постраждали за Христову віру.
Така героїчна святописна історія була духовно близька для
українських неньок, сини яких також вмирали на бранному полі за волю і
національну незалежність. Звідси і особлива пошана до свята.
Учні 8-Б класу запрошують вас переглянути обрядове дійство
Маковея.
Хата, стіл, на якому різні трави,
квіти. Донька порається біля столу. Входить мати з маківками в руках. Звучить
пісня «Квітка – весна»
Мати: А що, доню, будемо готувати «маковійську квітку»,
бо завтра до сходу сонця маєш іти до церкви та посвятити її.
Донька: Ось я вже наготувала: і чебрецю, і чорнобривців, і
васильку, і м’яти, і лугової материнки, і соняшник, і стебла льону.
Мати: Біля маку покладемо соняшник. Небесне світило, щоб
ти було завжди ласкавим і милосердним до людей, до тварин і рослин.
Донька передає стебла льону
Донька: Нате Вам льон.
Мати: Кладемо льон, аби ріс вище по коліна, щоб нікого з
нас голова не боліла; білися біло, щоб хустинами твоїми нашій Ганнусі голову
покрило.
Донька (засоромилась): Таке скажете. Беріть ось м’яту.
Мати: Оберігай же нас від усякої напасті і додавай
здоров’я.
Донька: А ще ось полин
Мати: Аби злих духів від нашої родини відганяв
Донька: А чебрець для чого?
Мати: Це трава забирає усю чорноту з людини, дітям
маленьким голову полощуть, щоб добре росли, були здоровими і щасливими, а
дівчита нюхають його при будь – якій недузі…
Донька: І васильку покладемо, бо його ж у весільну квітку
в’яжуть, і чорнобривців, і калиною прикрасимо
Мати: Бери ж червону стрічку і зв’яжи нашу квітку
гарненько.
Донька в’яже
Донька: А тепер я обгорну її рушником та прикрашу намистом.
А що, дуже гарна у нас «маковійська квітка»!
Мати: На, доню, квітку цю, щоб ти була така гарна, багата
і пригожа, як ця квітка, щоб тебе хлопці любили, як люблять люди квітку…
Донька: Дякую, матусю. То я побіжу вже..
Мати: Зачекай – но, дитино, не спіши. Нахилися ще ось до
непочатої води, аби тобі не було від Місяця шкоди
Донька нахилається і йде, мати
хрестить їй услід. Мати виходить. З’являється гурт дівчат, у кожної маківка.
1 дівчина до 2 дівчини: Ну що ж, будемо мінятися маківками (дають одна одній, приказують):
-
На тобі мій, на
тобі свій, аби ми жили в мирі та злагоді
3 дівчина: А кого ми оберемо в цьому року маківонькою?
4 дівчина: А нехай буде Ганнуся!
Всі дівчата (дивляться одна на
одну): А що,згода!
З’являються хлопці, ведуть трьох
дідусів – бешкетників
Хлопці: Доброго дня, макодзьобки!
1 хлопець (до дідусів): А виберіть нам трьох дівчат, та таких, щоб були до
пари
Дідусі опускають на очі капелюхи.
1 дід: Щоб самі не виділи, а Бог нам сказав
2 дід: Ану, дівчата, ставайте в ряд
Проходять мимо дівчачого ряду.
Хлопці приказують, плескаючи в долоні після кожного сказаного слова.
Всі хлопці: Статна, майовита, завита, підкрита, маківка, як
маків цвіт.
1 дід вибирає маків цвіт і виводить
до центру. Те саме робить 2-й і 3 дід. Коли виберуть трьох, вибрані дівчата
здіймають капелюхи і цілують дідусів у руку.
2 хлопець: А що, маківочки, тепер маєте честь на цілий рік
починати танець, бо ви є привілейовані.
Всі дівчата: Наше Вам шанування!
Виходять 2 бабусі, у руках вишиті сорочки
1 бабуся (до хлопців): А ось ви де, онучечки наші дорогенькі, ви, як і
брати – Маковеї, воїни Христові!
2 бабуся: А ми вас зі служби у війську чекали, сорочки –
повіснянки (показують) у розлуці
вишивали, щасливе повернення додому закликали.
1 бабуся: Тож прийміть від нас подарунки, вишиті червоним на
листівочці, сорочки – повіснянки, нехай вони вас оберігають, ангела – хранителя
прикликають. (хлопці дякують, цілують
руку)
Донька до матері: Матусю, а мене маківкою обрали! А чому ви засмучені?
Мати: Важко мені на душі. Хлопці ось повернулися щасливо
із війська, а нашому Іванкові ще півроку бути у війську. То я ось, щоб
відвернути від нього усе зле, прив’яжу до нашого родового дуба «маковійську
квітку» (підходить, кладе між гіллям, прив’язує
червоною стрічкою, примовляючи):
Мати: На тобі, дубе, за то, що мені любе, аби його кулька
не взяла, аби легко десь жив, аби силу мав твою і твою міць. Даю тобі, а ти дай
моїй дитині!
Донька: Не переживайте, мамо, повернеться наш Іванко!
Мати: Дай, Боже, дитино, дай Боже!
1 хлопець (до дівчат): Макодзьобки, гайда на гулі до лісу!
4 дівчина (ображено): Теж мені, маків цвіт!
2 хлопець: Та не сердьтеся, маковійки, ну-мо погуляємо!
Виходять
3 дід: От що то молоді! Було і наше таке колись. Та не зогледілися,
як минулося!
2 бабуся до малих дітей: А
ви чого притихли? Ну ж бо, грайтеся, доки є час!
1 хлопчик до дітей: А в що будемо грати? ( діти називають: «В квача»,
«Схованки», «В гусей і вовка»)
2 хлопець: То хай «В гусей і вовка»!. Хто буде вовком?
-
Я, я…
1 хлопець: Ти будеш. (1
хлопчик залишається за господаря)
1 хлопчик: Гуси, в поле!
2 бабуся: Ну все, годі ж бо вам, вгамуйтеся!
Входить сусідська громада з
калачами.
1 чоловік: Доброго дня чи вечора, сусіди! А ми до вас.
Обміняємось хлібом святим, бо Бог товариськість любить.
2 чоловік: Та щоб ваші парубки з нашими не билися, жили в мирі
і злагоді.
Мати: Дякуємо, дякуємо, дорогі сусіди. І ви прийміть наш хліб. Живімо
у мирі і злагоді!
Всі: Живімо у мирі і злагоді!
Звучить пісня
|
Викладай фотки для тих, хто не зміг відвідати виховний захід! Чекаємо!
ВідповістиВидалитидуже гарно
ВідповістиВидалитидякую, колеги
ВідповістиВидалити