Історія. Критерії оцінювання навчальних досягнень
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ
УЧНІВ З ІСТОРІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
При оцінюванні навчальних досягнень з історії враховується:
·
рівень оволодіння історичними знаннями; знання хронологічних меж періодів,
найважливіших історичних подій і процесів; визначення характерних суттєвих рис
історичних явищ і подій;
·
рівень умінь групування (класифікації) фактів за вказаною ознакою,
розкриття причинно-наслідкових зв'язків між подіями;
·
рівень оволодіння практичними вміннями й навичками роботи з історичними
джерелами; обґрунтування власного ставлення учня до історичної події, явища,
діяча.
Усі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями,
наведеними в таблиці.
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії навчальних досягнень учнів |
І. Початковий |
1 |
Учень (учениця) називає одну-дві події, дати, історичні постаті чи
історико-географічні об'єкти |
2 |
Учень (учениця) називає декілька подій, дат, історичних постатей або
історико-географічних об'єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні
«так-ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в історії |
|
3 |
Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями розповісти про історичну
подію чи постать; упізнати її за описом; співвіднести рік зі століттям,
століття - з тисячоліттям; має загальне уявлення про історичну карту |
|
ІІ. Середній |
4 |
Учень (учениця) репродуктивно відтворює невелику частину навчального
матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані в тексті підручника,
називаючи одну-дві основні дати; показуючи на карті історико-географічний
об'єкт |
5 |
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний зміст навчальної
теми, визначати окремі ознаки історичних понять, називати основні дати;
показувати на історичній карті основні місця подій |
|
6 |
Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми, давати
стислу характеристику історичній постаті, установлювати послідовність подій;
користуватись за допомогою вчителя наочними та текстовими джерелами
історичної інформації |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріал теми,
виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події (причини,
наслідки, значення), виокремлює деякі ознаки явищ і процесів; «читає»
історичні карти з допомогою їх легенди; використовує історичні документи як
джерело знань |
8 |
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує знання за
аналогією, дає правильне визначення історичних понять, аналізує описані
історичні факти, порівнює однорідні історичні явища, визначає
причинно-наслідкові зв'язки між ними, встановлює синхронність подій у межах
теми; дає словесний опис історичних об'єктів, використовуючи легенду карти |
|
9 |
Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти та формулює
нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами; дає порівняльну
характеристику історичних явищ, самостійно встановлює причинно-наслідкові
зв'язки; синхронізує події в межах курсу, аналізує зміст історичної карти |
|
ІV. Високий |
10 |
Учень (учениця) використовує набуті знання для вирішення нової навчальної
проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робить аргументовані
висновки, спираючись на широку джерельну базу; рецензує відповіді учнів;
співставляє й систематизує дані історичних карт; синхронізує події
вітчизняної та всесвітньої історії |
11 |
Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно та аргументовано
висловлювати власні судження, співвідносити історичні процеси з періодом на
основі наукової періодизації історії |
|
12 |
Учень (учениця) системно володіє навчальним матеріалом; самостійно
характеризує історичні явища, виявляє особисту позицію щодо них; уміє
виокремити проблему й визначити шляхи її розв'язання; користується джерелами
інформації, аналізує та узагальнює її |
|
|
|
|
Географія. Критерії оцінювання навчальних досягнень
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ
УЧНІВ З ГЕОГРАФІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Оцінюючи навчальні досягнення учнів з географії, необхідно враховувати:
- правильність і науковість викладення матеріалу, повноту розкриття понять
і закономірностей, точність уживання географічної та картографічної
термінології;
- ступінь самостійності відповіді;
- логічність, доказовість у викладенні матеріалу;
- ступінь сформованості інтелектуальних, загальноосвітніх, специфічних
умінь (робота з картографічними, статистичними та іншими додатковими
матеріалами).
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії навчальних досягнень учнів |
I.
Початковий |
1 |
Учень (учениця) розрізняє окремі географічні явища чи об'єкти (гори і
рівнини, суша і океан, село і місто, галузь і т. д.) та з допомогою вчителя
знаходить їх на карті |
2 |
Учень (учениця) за допомогою вчителя відтворює окремі факти на
елементарному рівні, розрізняє один або кілька запропонованих географічних
об'єктів і з допомогою вчителя намагається знайти їх на карті |
|
3 |
Учень (учениця) дає нечіткі характеристики географічних об'єктів; за
допомогою вчителя знаходить їх на карті, може самостійно розрізнити окремі
географічні поняття |
|
II.
Середній |
4 |
Учень (учениця) частково відтворює текст підручника, дає нечітке
визначення основних понять і термінів за допомогою вчителя. Називає
відповідно до теми конкретного уроку компоненти географічної оболонки та
складові господарства; повторює за зразком практичну роботу; під час
відповіді намагається користуватись географічною картою |
5 |
Учень (учениця) відтворює частину навчального матеріалу без розкриття
причинно-наслідкових зв'язків, описує географічні об'єкти чи явища за типовим
планом. Намагається робити висновки без підтвердження їх прикладами; частково
володіє обов'язковою географічною номенклатурою |
|
6 |
Учень (учениця) самостійно дає більшість визначень, передбачених темою
уроку, відтворює значну частину вивченого матеріалу у відповідності з його
викладом у підручнику. На середньому рівні володіє географічною номенклатурою
та картою |
|
III.
Достатній |
7 |
Учень (учениця) має достатні географічні знання й застосовує їх для
вирішення стандартних ситуацій. Має цілісне уявлення про природні та
суспільні явища, уміє вести спостереження за навколишнім середовищем;
достатньо володіє картографічним матеріалом |
8 |
Учень (учениця) засвоїв основні уявлення, поняття й категорії
географічної науки про Землю та господарську діяльність людини. Застосовує
здобуті знання на практиці, використовуючи прийоми аналізу статистичних даних
про господарство і населення, показує їх зміну в часі. Уміє наводити приклади
взаємодії людини і природи; знає обов'язкову географічну номенклатуру |
|
9 |
Учень (учениця) на достатньому рівні володіє навчальним матеріалом, може
застосовувати його для виконання практичних робіт; має чіткі уявлення про
компоненти природи та просторову організацію господарства; пояснює
причинно-наслідкові зв'язки у природі й господарстві; майже безпомилково
працює з картографічним матеріалом |
|
IV.
Високий |
10 |
Учень (учениця) усвідомлює сучасну географічну картину світу, здійснює
оцінку певних процесів та явищ, передбачених навчальною програмою; пояснює
прикладне значення географічних знань, дає розгорнуту відповідь, відбирає
необхідні знання; вільно застосовує більшість географічних понять і може їх
класифікувати; добре володіє картографічним матеріалом |
11 |
Учень (учениця) має глибокі знання про об'єкт вивчення, застосовує
наукову термінологію, аргументує свої твердження й висновки, уміє працювати з
рекомендованими вчителем джерелами географічної інформації; на високому рівні
аналізує та використовує картографічну інформацію |
|
12 |
Учень (учениця) володіє ґрунтовними географічними знаннями в межах вимог
навчальної програми, висловлює та аргументує власне ставлення до різних
поглядів на об'єкт вивчення; самостійно аналізує природні та суспільні явища,
робить відповідні висновки й узагальнення; здатний розв'язувати проблемні
завдання; вільно володіє картографічною інформацією та творчо її використовує |
За матеріалами
інтернет-ресурсу https://osvita.ua/school/estimation/2390/
............................................................................................................................................
Формувальне оцінювання з географії
https://docs.google.com/document/d/1bZ0ly2N8oRVj6L7hOB--26dNQQZTccMc/edit?
usp=sharing&ouid=100741346874009347648&rtpof=true&sd=true
............................................................................
Формувальне оцінювання з історії
https://drive.google.com/drive/folders/1-WVSJDrgEDhmt848sntc6BfmYHr_lqJ6?usp=sharing
Немає коментарів:
Дописати коментар