1 вересня 2018 року в Україні розпочато впровадження реформи Нової української школи. Це не що інше, як перехід від школи, орієнтованої на отримання знань, до компетентісного підходу в навчанні.
Ми живемо в XXI сторіччі, де важливо бути креативним, уміти критично мислити і працювати в команді!
Успіхів всім нам!
НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ
1. Закон України "Про освіту"
3. Розпорядження Кабінету Міністрів від 14.12.2016 р. № 988-р "Про схвалення Концепції реалізалізації державної політики у сфері реформування загальної освіти "Нова українська школа" на період до 2029 року"
4. ГЛОСАРІЙ ТЕРМІНІВ у Законі України "Про освіту"
4. ГЛОСАРІЙ ТЕРМІНІВ у Законі України "Про освіту"
НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА
Задачі, які повинен уміти вирішувати вчитель нової формації
- Учити новому мисленню, методам пізнання й самоорганізації;
- Уміти підвести до дверей, дати ключ і навчити учня як учасника освітнього процесу користуватись цим інструментом. Пам'ятати: ніхто, крім самого учня, не зможе ввійти у світ знань;
- Навчити учня самостійно розглядати явища цілісно й у динаміці;
- Навчити учня самоорганізації та показати йому реальний шлях до самореалізації по спіралі:
..............................................................................................................................................................
Нова українська школа: практична реалізація концепції
Що зміниться в новій українській школі
Всі знають про масштабний проект Міністерства освіти і науки України “Нова українська школа”, і хоч концепція проекту все ще формується та може не один раз бути змінена – вже можна оцінити яких змін чекати від впровадження нових принципів та європейського підходу.
Dixi Education як агент змін регулярно ознайомлюється та приймає участь в формуванні основних принципів та основ майбутніх перетворень української школи. Ви й самі можете прийняти участь та ознайомитися з матеріалами опублікованими Міністерством освіти та науки – презентація “Нової школи” та інформативна концепція “Нової школи” які доступні до завантаження.
Корисні посилання:
- Закон України “Про освіту”
- Закон України “Про загальну середню освіту”
- Розпорядження КМ від 14 грудня 2016 р. № 988-р “Про схвалення Концепції реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа”
- Велика збірка матеріалів від Кафедри початкової школи
Покращення в Новій школі глобальні
Як можна помітити з документів вище – декларуються фундаментальні зміни в школі, і це буде не просто впровадження європейського досвіду та практик – нові можливості дадуть якісні зміни та перетворення в різних сферах.
Реорганізація охопить і соціальні аспекти і проблеми взаємодії всіх учасників – включно з батьками, інновації як технічні так і в підході до глобальної політики в освіті, нові стандарти якості освіти і методи контролю результатів, більш широкі можливості з зонами відповідальності вчителів, а головне перегляд фінансування для уникнення проблем що зараз мають місце.
Ціль таких змін не лише акцент на патріотизмі і особистісному розвитку – скоріше потреба в висококваліфікованих фахівцях з різносторонньо розвинутим інтелектом які будуть здатні на інновації для стабільного розвитку як окремих напрямків, так і економіки в цілому.
З нового в школах заплановано: соціалізація, наскрізні уміння різних наук, створення цінностей та орієнтація на учня в формулі зміненого формату. І якщо з технічної сторони забезпечення школи для спеціалізованих організацій по забезпеченню шкіл матеріалами та обладнанням не викликає питань, то поки не ясно на чому буде формуватися підвищення мотивації вчителів.
Підняті соціально важливі проблеми
Питання на які, нарешті, звернено увагу дуже важливі: по серйозному піднято питання екології та здоров’я, того що мало навчальних годин виділено на фізику, підприємництво та бізнес школа взагалі обходила стороною створюючи робочий клас якому немає де працювати і немає кому аналізувати та приймати рішення, проблема патріотизму і формування цінностей, соціалізація та політологія з адекватним розподілом навантаження інформацією в часі, але головне – уміння вчитися та самостійно знаходити потрібну інформацію.
Найбільш головним завданням школи має стати “шкільне навчання” – предмет направлений на те щоб навчити “вчитися”! Саме уміння вчитися самостійно та шукати всю необхідну інформацію, наперекір затиснутій програмі і чітко окреслених темах – це рух вперед.
Незначні переживання може викликати орієнтація на пошук “нових вчителів” уже мотивованих та зацікавлених в просуванні нових знань, можливостей та технологій. Але скоріше за все не такою глобальною має бути перебудова освіти – адже те, що може одна людина створити – інша зможе легко освоїти, при правильному поданні інформації, звісно.
Вам може видатися питання про компетенції вчителів спірним, але достатньо згадати дорогі курси розвитку особистості та підвищення мотивації – можна зрозуміти дітей, що бажають креативних, сучасних і кмітливих вчителів, а причини рекомендують шукати в собі – безперечно що з новою навчальною програмою, матеріалами та можливостями учням дисципліни будуть представлені в новому більш цікавому та легкому образі з тими ж педагогами у яких буде нарешті право на новації.
Патріотичне виховання – важливий пункт в плані отримання випускників з характеристикою: Особистість, Патріот, Інноватор.
Технологічні зміни в Новому навчанні
Основою всього буде практичне застосування одержаних знань, закріплення на практиці нових матеріалів в інтерактивні формі. Це не лише макети чи взірці наявність яких і так має бути забезпечена.
Нова інтерактивна форма включає дошки зі взаємодією як викладача так і учнів, презентаційні комплекси для подачі нових матеріалів поданих в цікавому форматі для запам’ятовування, системи голосування і групового навчання, персональні засоби взаємодії з повним переглядом всіх матеріалів та навчального плану.
Це не просто комп’ютерні класи, навіть не лише інтернет-бібліотеки – це масштабне технічне перетворення. Головним в ньому буде доступність вчителям будь кого предмету використовувати в своєму арсеналі засобів навчання передові технології з легкістю не використовуючи багато часу на те щоб оволодіти ними.
Яка основна проблема вчителів? Чи можна її вирішити новим підходом? Саме на це все і направлено – великі затрати часу на підготовку матеріалів до уроку, неможливість якісно використовувати час відведений на урок, але головне – необґрунтовано багато витрачається часу на перевірку результатів учнів. Прості та інтуїтивно зрозумілі нові програмні комплекси дають можливості швидкої підготовки, оперативної участі з миттєвим збором та аналізом результатів.
З чого починається Нова школа
Вже є фокус-групи, тестові школи – і робота проведена глобальна. З орієнтацією на учня і вихованням цінностей отримані перші результати і вони виправдовують всі затрати на фінансування.
Розподіл предметів і напрямків розвитку, з групуванням рівнів школи мало правки і зараз вже в тій стадії коли хочеться сказати, що “в такій Новій школі я б навчався з задоволенням”. Вже видно бажання батьків віддати дітей навчатися в школу з саме такою організацією навчального процесу та розвитку, тим більше якщо згадати багаторічну відсутність ПТУ, кружків за інтересами чи просто місця де дитина буде з захопленням вивчати нове без насилля чи обмежень.
Цікавим фактом буде прив’язка % від суми ВВП, який буде виділяти держава на розвиток сфери навчання – ці вкладення, хоч і не швидко, але окупляться та принесуть збільшення рівня економіки – найбільш правильний шлях розвитку “реформи на десятиліття”.
Зараз країна знаходиться в першій фазі 2016-2018 рр. з формуванням національної Е-платформи курсів та підручників. Розвиток профільної освіти не пройде повз заклади вищої освіти – “Нова школа” саме те, що було потрібно країні.
Коротко основні тези про НУШ
Вже з 1 вересня 2018-го вчитися за новим стандартом почнуть усі перші класи. Вчителям за якісну підготовку зафіксовано високу фінансову мотивацію. Батьки мають приймати активну і безпосередню участь у співпраці з учителем та в процесі навчання дитини.
Міністерство зафіксувало, що конкретно має бути придбано на кошти, що інвестуються в навчальні заклади щоб уникнути повернення до старих засобів.
Зменшення інтернатів дозволить соціалізувати дітей з особливими освітніми потребами в колективі. Також активно створюються регіональні інклюзивно-ресурсні центри, що допоможуть надати рівні і доступні умови навчання для всіх.
Початкова освіта – навчання збільшиться до 12 років без пропуску 4го класу. Розвиток основних навичок та компетентностей. Розроблено спеціальний курс “Я пізнаю світ” з акцентом на індивідуальних особливостях кожного учня. Діяльнісний підхід, особливі меблі і багато інших аспектів роблять цей етап не простим.
Базова середня освіта – класичні дидактичні засоби навчання доповнюються цифровими лабораторіями для експериментів та практичних дослідів, комп’ютерною грамотністю з широким колом знань, уроками з конструювання і програмування, і багато інших кардинальних для нас змін але таких звичних речей для Європи.
Профільна старша школа – з 10 класу по 12 діти будуть вчитися за обраним профілем з акцентом на предметах конкретного напрямку навчання, ще не професійно-технічне навчання але поглиблене вивчення того напрямку в якому дитина має таланти чи потяг до вивчення.
Бакалавріат скоротять до 3х років, залишивши без змін терміни навчання інших рівнів у ВНЗ.
10 компетентностей Нової української школи:
- Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами
- Спілкування іноземними мовами
- Математична грамотність
- Компетентності в природничих науках і технологіях
- Інформаційно-цифрова компетентність
- Уміння вчитися впродовж життя
- Соціальні і громадянські компетентності
- Підприємливість
- Загальнокультурна грамотність
- Екологічна грамотність і здорове життя
5 навичок що навчає нова школа:
- Engineering (розробка власних проектів та проведення дослідів)
- Computer programming (вивчення програмування)
- Logic (розвиток логіки та сучасних знань)
- Algorithms (послідовне мислення і конструювання)
- Problem solving (вирішення проблем)
8 навчальних осередків в кожному класі:
- навчально-пізнавальна діяльність (+парти/столи)
- змінні тематичні осередки (дошки/фліп-чарти/стенди для діаграм з ключовими ідеями)
- гри (настільні ігри, інвентар для рухливих ігор)https://dixi.education/new-ukrainian-school/
- художньо-творча діяльність (полички для зберігання приладдя та стенд для змінної виставки дитячих робіт)
- куточок живої природи для проведення дослідів (пророщування зерна, спостереження та догляд за рослинами, акваріум)
- осередок відпочинку (з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м’яким покриттям)
- дитяча класна бібліотека
- вчителя (стіл, стілець, комп’ютер, полиці/ящики, шафи для зберігання дидактичного матеріалу тощо
Опублікокано за матеріалами інтернет-ресурсу
https://dixi.education/new-ukrainian-school/
.............................................................................................................................
Види ключових освітніх компетентностей
1. Ціннісно-смислова компетентність. Це компетентність у сфері світогляду, пов'язана з ціннісними орієнтирами учня, його здатністю бачити та розуміти навколишній світ, орієнтуватись у ньому, усвідомлювати свою роль і призначення, творчу спрямованість, уміти вибирати цільові та значеннєві установки для своїх дій і вчинків, приймати рішення. Дана компетентність забезпечує механізм самовизначення учня в ситуаціях навчальної й іншої діяльності. Від неї залежать індивідуальна освітня траєкторія учня та програма його життєдіяльності в цілому.
2. Загальнокультурна компетентність. Коло питань, в яких учень повинен бути добре обізнаний, мати пізнання та дуже широкий досвід діяльності: це особливості національної та загальнолюдської культури, духовно-моральні основи життя людини й людства, окремих народів, культурологічні основи сімейних, соціальних, суспільних явищ і традицій, роль науки та релігії в житті людини, їх вплив на світ, компетентності в побутовій і культурно-дозвіллєвій сфері, наприклад, володіння ефективними способами організації вільного часу. До цього ж відноситься досвід засвоєння учнем наукової картини світу, що розширюється до культурологічного й загальнолюдського розуміння світу.
3. Навчально-пізнавальна компетентність. Це сукупність компетентностей учня у сфері самостійної пізнавальної діяльності, що включає елементи логічної, методологічної, евристичної, загальнонавчальної діяльності, співвіднесеної з реальними об'єктами, які пізнаються учнем. Сюди входять знання й уміння організації цілепокладання, планування, генерації ідей, аналізу, рефлексії, самооцінки навчально-пізнавальної діяльності. Стосовно досліджуваних об'єктів учень опановує креативні навички продуктивної діяльності: добуванням знань безпосередньо з реальності, володінням прийомами дій у нестандартних ситуаціях, евристичними методами рішення проблем. У рамках даної компетентності визначаються вимоги відповідної функціональної грамотності: уміння відрізняти факти від домислів, володіння вимірювальними навичками, використання ймовірнісних, статистичних та інших методів пізнання.
4. Інформаційна компетентність. За допомогою реальних об'єктів (телевізор, магнітофон, телефон, факс, комп'ютер, принтер, модем, копір тощо) й інформаційних технологій (аудіо-, відеозапис, електронна пошта, ЗМІ, Інтернет) формуються вміння самостійно шукати, аналізувати та відбирати необхідну інформацію, організовувати, перетворювати, зберігати та передавати її. Дана компетентність забезпечує навички діяльності учня стосовно інформації, що міститься в навчальних предметах та освітніх галузях, а також у навколишньому світі.
5. Комунікативна компетентність. Включає знання необхідних мов, способів взаємодії з оточуючими й окремими людьми та подіями, навички роботи у групі, відігравання різних соціальних ролей у колективі. Учень має вміти презентувати себе, написати лист, анкету, заяву, поставити запитання, вести дискусію й ін. Для освоєння даної компетентності в навчальному процесі фіксується необхідна й достатня кількість реальних об'єктів комунікації та способів роботи з ними для учня кожного ступеня навчання в рамках кожного досліджуваного предмета чи освітньої галузі.
6. Соціально-трудова компетентність означає володіння знаннями та досвідом у сфері громадянсько-суспільної діяльності (виконання ролі громадянина, спостерігача, виборця, представника тощо), у соціально-трудовій сфері (права споживача, покупця, клієнта, виробника), у сфері сімейних стосунків та обов'язків, у питаннях економіки та права, у галузі професійного самовизначення. У дану компетенцію входять, наприклад, уміння аналізувати ситуацію на ринку праці, діяти відповідно до особистої та суспільної вигоди, володіти етикою трудових і громадських взаємин. Учень опановує мінімально необхідні для життя в сучасному суспільстві навички соціальної активності та функціональної грамотності.
7. Компетентність особистісного самовдосконалення спрямована на засвоєння способів фізичного, духовного й інтелектуального саморозвитку, емоційної саморегуляції та самопідтримки. Реальним об'єктом у сфері даної компетентності виступає сам учень. Він опановує способи діяльності у власних інтересах і можливостях, що виражається в його безперервному самопізнанні, розвитку необхідних сучасній людині особистісних якостей, формуванні психологічної грамотності, культури мислення та поведінки. До даної компетентності відносяться правила особистої гігієни, турбота про власне здоров'я, статева грамотність, внутрішня екологічна культура. Сюди ж входить комплекс якостей, пов'язаних з основами безпечної життєдіяльності особистості.
За матеріалами освітнього порталу http://osvita.ua/school/method/2340/
.............................................................................................................................................
Географічні компетентності
За матеріалами ресурсу http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/geografichni-kompetentnosti.html-
..................................................................................................................................Формувальне оцінювання з історії
Вимоги до робіт з історії
Формувальне оцінювання з географії
.................................................................................................................................
Нові виклики української школи
через реалізацію освітніх завдань
Світ змінюється, з’являється багато нової
інформації, технологій, ідей. Вчитель, який стоїть на перехресті доріг між
цілим великим невідомим незвіданим майбуттям - з одного боку, і дитиною - з
іншого, має змінюватись сам, бути своєрідним «місточком» самореалізації нового
члена суспільства у соціумі.
В
Україні дотепер школа, освіта були дещо відірвані від нових викликів життя. По
суті, молода людина, закінчивши школу, вступивши до середнього чи вищого
навчального закладу, мусила шукати роботу по спеціальності, а на місці змінюватись
відповідно до вимог працедавця. Чималу частину отриманих раніше знань доводилось
забути і вчитись чомусь іншому. Тепер ситуація змінюється. Принаймні, новий
«Закон про освіту», прийнятий у вересні 2017 року передбачає широку інтеграцію
формальної і неформальної освіти.
Головна мета, окреслена у законі -
створити школу, у якій буде приємно
навчатись і яка даватиме учням не
тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті. До
такої школи буде приємно ходити учням, батьки будуть брати активну участь у
реалізації навчальних задач. Буде активна співпраця трикутника вчитель - учень -
батько. У школі навчать критично думати, враховуючи думки за - проти, дитина
зможе вільно висловлювати власну думку, навчання буде максимально наближене до
життєвих реалій, у результаті таке навчання допоможе молоді по закінченні школи
знайте власне призначення, реалізуватись відповідно до нових викликів
сучасності.
Зараз відбувається щось
нереально цікаве і захоплююче. Той факт, що на обговорення проекту української
школи нового зразка зібрались представники Міністерства культури, Міністерства економічного
розвитку, Міністерства регіонального будівництва, експерти й лідери масштабних
ініціатив з 16 європейських країн, а зараз долучаються і освітяни, є знаковим.
Створюється, по суті, нова креативна індустрія українського ґатунку, яка базується
на використанні креативності і нестандартного мислення.
Нарешті ми виходимо за рамки
освітніх технологій, виходимо на новий рівень формування креативного середовища
самореалізації нового покоління українців у європейській спільноті.
Креативність є важливою
складовою у нових реаліях життя. Причин того є декілька:
1.
Креативність сприяє формуванню
конкурентоспроможної економіки, сприяє кращій адаптації працівника.
2.
Вона дає чіткий потенціал
кар’єрного і особистісного зростання.
3.
Креативний сегмент дає високу
додану вартість національної економіки.
4.
Нові індустрії, засновані на
креативності та використанні індивідуальних талантів, мають менший, порівняно з
іншими сферами, поріг виходу на ринок. Так, в країнах Європейського Союзу у
креативному секторі зайняті понад 8 мільйонів осіб та працюють 1,3 мільйона
компаній, більшість з яких - малі та мікро-підприємства.
5.
В таких умовах працівники змушені постійно
вдосконалюватись, навчатись чомусь новому, знаходити нові способи розв’язання
проблем, які виникають, не боятись зробити помилку, переформатовуватись.
6.
Нові умови підходу до наукових кадрів дають змогу людям
ставати мобільнішими, відчувати нові підходи, використовувати нові методики і
інвестувати у майбутнє. Йдеться, по суті, про інвестицію держави в людину і
суспільство.
За новим «Законом про освіту»
уже з вересня 2018 року в усіх школах країни розпочнеться навчання за моделлю
Нової української школи, де одним з ключових компонентів є сучасне освітнє
середовище, що передбачає перегляд зміни фізичного, просторово-предметного
оточення, програм та засобів навчання.
Людина не виховується
частинами. Ці слова належать знаному педагогу Антону Макаренко. Написано це
було давно, проте актуально сьогодні як ніколи. Адже кожна
складова виховання, виконуючи свою особливу роль, слугує водночас досягненню
єдиної мети та реалізується у поєднанні з іншими складовими. Для розвитку
особистості особливо актуальною є потреба у самореалізації. Створення
потрібного освітнього середовища - це
головне гасло Нової української школи.
Освітнє
середовище - це сукупність природних, фізичних та соціальних факторів, які
впливають на формування учня, на його творчий, професійний та особистісний
розвиток, сприяють становленню особистісно орієнтованих педагогічних
комунікацій в освітньому процесі, забезпечують умови комфортної життєдіяльності
учня в навчальному закладі та поза його межами.
В умовах
сучасного освітнього процесу уже можна використовувати різноманітні види творчої
діяльності учнів – від навчальних до творчих, а також нестандартні методи: розгляд
життєвих ситуацій, проведення дискусій, диспутів, бесід у неформальній
обстановці, серед природи, у музейних закладах, серед архітектурних споруд
тощо. Важливим компонентом даного процесу є залучення психологічної служби з
метою корекції навчальних досягнень і задач.
У світлі
нових реалій слід розуміти, що кожен учень - це унікальна й неповторна
індивідуальність. Тому пріоритет вільного, всебічного розвитку школяра є
базовим принципом побудови освітнього середовища Нової української школи, головна
мета якої - зрозуміти кожну особистість та виявити до неї повагу, створити
умови для її самореалізації.
Але як на практиці досягти таких
високих цілей? Часто вчителю доводиться спостерігати учнів під час перерв у
школі. Якщо раніше діти шуміли, бігали, галасували у коридорах школи, на
шкільному майданчику, то зараз картина досить монотонна: діти масово включені у
діяльність ігор на мобільних телефонах. Добре це чи погано? Зрозуміло, шляхом
заборон ми не досягнемо позитивних результатів, не зможемо переконати дитину
організувати руханки чи інтелектуальні ігри.
Боротись із цим важко, нереально. Проте
засилля мобільних телефонів можна використати. Популярність ігор не є ворогом освіти - а швидше новою моделлю
навчання. Ігри кидають виклики гравцям, у процесі гри їх зусилля
винагороджуються, вони поступово йдуть до мети, долаючи завдання різних ступенів складності, а досягнувши - отримують бонус - задоволення.
Таке задоволення пов’язане з вивільненням дофаміну, біологічно активної хімічної речовини, яка в мозку людини передає
емоційну реакцію і дозволяє відчувати задоволення. Також вивільненню дофаміну
сприяє усвідомлення того, що людина вирішила складну проблему, розв’язала головоломку, правильно
відповіла на складне запитання або навчилася повторювати послідовність певних дій.
Саме тому учні повинні використовувати
ті засоби навчання, які дозволяють їм побачити власний прогрес, відчути
ситуацію успіху, подібно до того, як бачать його під час відтворення відеоігор.
Подібне відчуття допомагає долати подальші труднощі, дає впевненість, націлює
на перемогу.
Отже, завдання вчителів полягає у створенні
атмосфери турботи й підтримки учнів, яка сприяла б розвитку їхніх можливостей,
задовольняла їх інтелектуальні, емоційні й соціальні потреби.
“Виживає не найсильніший і не
найрозумніший, а той, хто найкраще реагує на зміни!” – ось гасло, яке необхідно взяти на озброєння. Для
того, щоб освітнє середовище сприяло самореалізації кожного учня, робота в навчальному
закладі спрямована на те, щоб кожен учень міг розвинути здібності критичного
мислення й незалежного висловлювання; поповнити знання у сферах, які цікаві
учневі й розкривають перед ним нові горизонти пізнання; розвивати спроможність
приймати самостійні рішення; оволодівати необхідними навичками з базових та профільних
предметів; навчити радіти навчанню й поважати освіту; розвинути свій емоційний
інтелект; отримати необхідну індивідуальну педагогічну підтримку; розвинути
самосвідомість кожного учня як самостійної особистості і як члена колективу;
зберегти і зміцнити моральне, фізичне і психічне здоров’я вихованців; сприяти
взаємоузгодженню зовнішніх потреб та внутрішніх мотивів до саморозвитку та
самореалізації всіх учасників навчально-виховного процесу.
Робота з учнями будується на
використанні у викладанні нових підходів, які переносять акцент не на
накопичення знань, а на формування технологій розумової праці учнів. Співпраця
учителя і учнів, партнерство на уроці, спільний процес пізнання й відкриттів,
постійне створення ситуації успіху - ось складові самореалізації учня в освітньому середовищі.
Учень - не чаша, яку треба наповнити, учень -
це факел, який слід запалити. Завдання Нової української школи - добитись того,
щоб дитина чи підліток не лише володіли сумою знань зі шкільних предметів, але
й усім досвідом демократичних відносин у суспільстві, навичками управління
собою, своїм життям у колективі вміли брати відповідальність за свою
діяльність.
З цією
метою пріоритетом виховання є формування
готовності кожного учня до вирішення власних задач, визначення свого місця в
житті, успішного розвитку і реалізації своїх нахилів і інтересів.
Проте в
нових умовах не слід відкидати цінний напрацюваний попередній досвід
використання технологій проблемного навчання, розвивального навчання, перспективно випереджувального навчання з коментованим управлінням, диференційованого навчання, особистісно-орієнтованого навчання, інтерактивного, проектного тощо.
Саме тоді
результатами такої діяльності стануть задоволеність учнів своєю діяльністю й
збільшення їх кількості, підвищення рівня індивідуальних досягнень дітей в
освітніх галузях, до яких у них є здібності, адаптація учнів до соціуму
сьогодні й у майбутньому, підвищення рівня оволодіння дітьми
загальнопредметними й спеціальними компетенціями та збільшення числа таких учнів.
А все це створить передумови для самореалізації та самоактуалізації у дорослому житті інтелектуально вмотивованих дітей
і молоді. Тобто дасть можливість створити успішне гармонійне середовище для вільного розвитку особистості.
Таким
чином, бачимо, що педагогічні впливи різних соціальних мікросистем потребують
скоординованості, концентрації та об’єднання спільною метою – навчання та
виховання дитини. Більше того, необхідно забезпечити
організаційні умови та технологічні механізми запобігання негативного впливу
оточуючого середовища, подолання його стихійності та некерованості. Таким
чином, із розріднених, на перший
погляд, складових сформується те саме успішне освітнє
середовище.
Центром концентрації такого
успішного освітнього середовища є, безумовно, навчальний заклад. При цьому
важливою ознакою освітнього середовища стає його цілісність, безперервність в
часі та просторі, підпорядкованість спільної меті та чітко сформованій освітній
технології. За умов реалізації
поставлених завдань українська школа стане відкритою, цікавою і сучасною.
Немає коментарів:
Дописати коментар